Ny Tävling!!!!!!

Hej alla tävlingsglada, dax för en ny tävling, eller vad säger ni?

Tävlingen går till som följer:

Jag har 5 olika djur med mig här på sidan


Katten Malte, Speciell egenskap: Mest söt och gullig. Mjuk päls!!


Hunden Sigvard, Speciell egenskap: Världens starkaste hund och männskans bäste vän!


Fågeln Jean-Claude, Speciell egenskap: Fransk partyfågel som alltid hittar ett sätt att roa sig!


Vildsvinet Vera, Speciell egenskap: Sjukt mkt fläsk...det är väl mest det...det kan man ju äta. Inget vidare sällskap dock.


Grodan Liselot, Speciell egenskap: Skala grodan som en clementin, och du kan äta innehållet! Liselot växer ihop igen efter 7 timmar, och är då redo att ätas igen!


(Läs igenom följande uppgift noga!)
Ok, Er uppgift är att skriva en kort motivering till varför Ni skulle vilja
ha med er Ett
av dessa fantastiska djur om Ni hamnade på en öde Paradis-Ö,
utan att ha möjlighet att komma därifrån de närmsta 3 åren.

Välj vist och klokt!

Bästa motiveringen vinner ett finfint pris!

Här är glada bilder på Hanna som vi minns vann en dunderpraktisk Bras-DvD!

                                
Här ser vi hanna med sitt fina pris!            Och här skakas det hand med prisutdelaren!

Lycka till nu!

Mvh Thomas Simonsson

Kommentarer
Postat av: André Egbo

Grodan givetvis! Jag är ett stort fan av nordisk mytologi och kopplar direkt grodan till grisen särimner som gick att äta upp hur många ggr som helst bara genom att trycka på resetknappen. Grodan är ju alltså en avlägsen släkting. Man behöver aldrig gå hungirg heller.... Mitt nordiska mytologiintresse kan vart ett påhitt men vad gör man inte för att vinna!

2008-11-09 @ 18:49:58
Postat av: Johannes

Jag skulle vilja rösta på en som inte är med och det är masken magnus. Dom verkar ha det så skönt nere i jorden. allt dom behöver va rätta för är ju fåglar och folk som ska fiska...

2008-11-09 @ 22:33:11
Postat av: Maria

Åh detta var svårt.. jag tror ändå på vera vildsvin. MOTIVERING: Hittar man inget skydd nånstans och det regnar och blåser så kan man krypa ihop jämte henne så ger hon skydd. Jag kan nog nalla lite fett i 3 år utan att det skulle synas också- och hon är bra att gömma sig bakom om det kommer fiender! Hon har vassa tänder om man inte har redskap osv osv hon är en aldrig sinnande källa! Vi kan nog bli tajta efter 3 år :)

2008-11-09 @ 22:33:57
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: Maria

Coolt- jonna och jag skrev samtidigt... typiskt honom att rösta på en som inte äe med ;)

2008-11-09 @ 22:34:57
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: hanna

1. jag glömde mitt pris hos er :(

2. jag skulle nog rösta på Hunden sigvard

motivering: just för att han ä'r msk bästa vän, som hålpler mig sällskap och förstår mina känslor och jag förstår hans, och då skulle de ju inte bli så ensamt, sen är han ju as sarkt så han kan döda djur som vi kan äta tillsammans på våra tropiska kväller vid en brasa. jag och sigvard.

2008-11-09 @ 22:48:07
Postat av: Niklas

Sigvard the dog blir det.

Motivering: Han verkar vara mycket insatt i styrketräning och eftersom jag är klen som ett

grässtrå så skulle vi kunna köra långa pass på sigvards gym som han självklart byggt upp på ön.

Han ser även ut som en mördarmaskin så maten skulle inte vara något problem. Låter honom gå lös en stund så har jag nog en fin oxe att knapra på.

Plus att jag har en fin vän som är vid min sida i vått o torrt.

Efter tre år på den ön har lilla Niklas bliv stora Niklas.

Varför bli strandsatt på en öde ö om man inte kan utnyttja situationen o göra något gått av det?



De andra djuren suger.

Kattan e bara i vägen. Kommer nog bara bli dödad.



Fågeln kan man kasta för vem behöver underhållning om man inte har något gått att äta under tiden?



Vildsvinet skulle man döda efter 2 dagar sen skulle han ruttna och man skulle bli sjuk o dö själv.



Grodan suger hårdast. Vem överlever på en clementin var 7e timma?...om den inte var muterad förstås, men det är ju den inte.



Tack o adjö korv med... ketchup?



2008-11-11 @ 10:49:45
Postat av: Davor Zuker

En "öde paradis-ö" är en motsägelsefull formulering kan man tycka....

2008-11-12 @ 15:36:57
Postat av: Thomas S

Behöver det väl inte vara david?

En paradisö som är öde = ej rörd av mänsklig hand.

2008-11-12 @ 17:43:54
Postat av: DS

Aha,...du tänker så...

2008-11-12 @ 20:44:08
Postat av: Mikael F

Är det en lyx-yacht jag ser bakom fågeln Jean-Claude? I så fall väljer jag nog honom. Antingen kan man ju då segla hem, eller, om man inte får segla hem (då det skulle vara emot reglerna) så lär det väl finnas ett fiskespö på båten så att man kan fixa mat enkelt. Vidare kan också Jean-Claude, utöver att festa, också fiska och på så sätt skaffa mat till oss båda.

2008-11-13 @ 14:00:57
URL: http://www.dalakollektivet.blogspot.com
Postat av: mikael kocken peterson

Jag hade nog valt katten eftersom jag kan en sådan utsökt kattgryta som jag lärde mig laga när jag var med i Kinas expedition Robison, "Survive or die trying"

2008-11-13 @ 22:04:15
URL: http://mikaelspeterson.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Jag hade nog valt storken. fågeln. För jag har hört storken kommer med bäbisar så då får jag sällskap på ön.

2008-11-14 @ 14:52:31
URL: http://elisabethsimonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0