Då va det klart!

Nästanrimtävlingen är avgjord, efter mycket röstande och mycket diskussion. Tur att jag är enväldig dommare
när det kommer till kritan.

Det är bara att gratulera          Mikael Fälthammar               med rimmet: Kurt-Prutt!
 Vinnaren vinner en fin middag för 2 på resturang Trädesgatan 4!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Så till lite mer vardagliga berättelser ur mitt (och maddes) liv.

Förra helgen var jag med o spelade på en konsert med ett för mig nytt gospelgäng.


    
Här e hela gänget!             Här e kompet!                   Och kören förstås!

Det var en festlig spelning, på ett festligt ställe, nämligen ett ställe som heter Lo.

Måste ju lägga upp 2 kort på bara mig oxå;)
 
Vilken man du har, madelene!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Vidare var jag i måndags och lät mig tappas på blod.
4.5 dl fint blod tog de ur mina ådror. B+ hade jag tydligen. 3:e vanligaste blodtypen!



Fick ett jättebandage på. Då tyckte madde extra synd om mig;P

---------------------------------------------------------------------------------------------

Kan berätta att jag kommit över grundskolans hemliga recept för den mycket goda såsen man hade till fisk.
Den där vita ni vet....
Så igår lagade jag och madde sprödbakad fisk med potatis och supergod sås!


 
Mmmm gott!                       Mmm godare! (eller säger man "mer gott"?)

Detta var väldigt gott som sagt, kanske blir du sugen? Kom hem till oss så får du smaka!

----------------------------------------------------------------------------------------------

Tillsist (skriver inte så mycket, för e lite stressad) Ska jag berätta vad som hände imorse.
Jag låg och sov i godan ro när jag plötsligt vaknar av ett väldigt stök i sovrumsfönstret.
Jag sätter mig upp i sängen för att kunna se vad som står på. Såg ingenting och borde kanske veta bättre än att titta utan glasögon. Är ju nästan blind annars. Så jag tog snabbt på mig glasögonen, och till min stora förvåning har en liten fågel lyckats klämma sig in imellan den lilla glipan som vi har när vi har öppet fönstret.

Yrvaken som jag är försöker jag fånga fågeln med ett överkast, men då flög den djupare in i lägenheten och jag efter i bara höftskyket. Det var ett väldigt sjå att få den att stanna i ett rum, men tillslut fick jag in fågeln i köket och kunde stänga dörren, öppna köksfönstret och släppa ut den lilla dumma stackarn. Det lät som att den kviddevittrade ett litet "tack".


Här är fågeln:


Den får heta douglas. Fågeln Douglas.

Så, det var allt. Återigen, Grattis Mikael!

Mvh Thomas

Kommentarer
Postat av: Din fru=)

Haha så söt=) Kul att jag får läsa vad som händer dig på din blogg:P Snart ses vi!! Älskar dig duvet;) Kyssar

2008-10-30 @ 12:57:44
URL: http://prinsessanavseptember.blogg.se/
Postat av: Elin

Var det den där goda remuldasåsen du fått tag i recept på?

Trevligt med lite besök sådär på morgonen.

Ha en bra dag!

2008-10-30 @ 13:06:56
URL: http://elinwilson.blogg.se/
Postat av: Ida

Thomas. Din blogg lases anda borta i Vietnam.

Du forgyller min resa med en massa skratt. Jag haller mig troget uppdaterad.

Bara sa du vet. Vi hors!

2008-10-30 @ 16:42:28
Postat av: hanna

hahah rolit me douglas!!

ja vill gärna komma på remoulad midda, eller hur stavas det?

2008-10-30 @ 16:46:00
Postat av: Thomas S

Jajjemen, visst är det den goda såsen!

2008-10-30 @ 16:46:21
URL: http://thomassimonsson.blogg.se/
Postat av: hanna

det är den goda såsen som gör det :D

2008-10-31 @ 12:40:44
Postat av: Davor Zuker

Vad bra att du har en positiv blodgrupp. Det är så jobbigt att hela livet gå och dra på en negativ blodgrupp. Själv är jag AB+.

2008-10-31 @ 17:28:23
Postat av: hanna

varför heter david, davor zuker?? davor kan ja kanske fatta, men zuker?

2008-11-01 @ 16:35:44
Postat av: Maria

davor zuker en gammal fotbollspelare... iaf zuker :) Själv e ja B+ blodtyp.

2008-11-02 @ 07:47:28
URL: http://mclachlan.bilddagboken.se
Postat av: Maria

Uppdatering tompan :) ?

2008-11-04 @ 21:53:13
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: mamma

Kanske dags för dina läsare att få ngt nytt att tänka på???

2008-11-06 @ 21:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0