Midterm och 6 års jubileum...

Hej alla vänner!
 
Nu har jag klarat mig igenom 25% av mitt freshmen-år i Usa.
Det har varit väldigt intensivt som ni förstår av mitt dåliga uppdaterande. 
 
För er som undrar hur skolan går så kan jag berätta att det så här långt går bra.
Jag går in i en nu period med mycket tester och uppsatser så vi får se om jag klarar av att hålla betygen uppe. 
 
Socialt så går det kanon! Har fått många kompisar på skolan och utanför skolan. Jag går i en kyrka som jag trivs i och jag jobbar med kyrkor och körer och når på så sätt ut till folk som inte är på campus. 
 
................................................................................................
 
Idag har det varit en speciel dag. Idag var det 6 år sedan jag och Madelene bestämmde oss för att "bli ihop". 
Tänk att det bara är jag i hela världen som får bära med mig just hur den stunden var, vad vi gjorde och vad vi sa. Trodde aldrig sånt var värt att hålla hundra procent koll på. Madde hade koll på sådana saker, jag behövde aldrig oroa mig. Hon bar med på den typden av minnen, och jag på andra minnen, så hjälptes vi åt att minnas. Men nu får jag bära detta själv. Och det har varit gott att få minnas tillbaka på vår stund. 
 
Jag ljuger om jag säger att jag inte saknar Madde. Jag saknar henne varje dag. Varje dag är ett nytt beslut om att vandra vidare och kämpa. 
 
Men ibland glömer jag nästan bort min situation. Det händer så mycket runt mig hela tiden att jag inte hinner med mer än att vakna, gå till skolan/projekt och gå och lägga mig. Men så landar jag. Och går och lägger mig själv, utan min babe vid min sida. Och även om det gått mer än ett år så känns det fortfarande tomt jämte mig. 
 
Låt mig vara väldigt brutalt ärlig med er:
Jag har redan levt mitt liv. Jag har upplevt allt jag behövt. Haft allt jag någonsin behövt. Jag skulle kunna sätta mig ner, och vara så sjukt tillfreds. Jag har levt ett liv, mitt liv.
Men just som jag sätter mig ner och så ramlar bonusen in.
Allt jag möter nu är en bonus. Allt jag är med om är värt att uppskattas, för jag borde inte haft det och jag vet inte hur länge jag har det. Allt i mitt liv idag är bonusar. 
 
Det gör att jag längtar efter framtiden. Jag är spänd och förväntansfull. 
Jag önskar jag kunde få träffa någon ny livskamrat. 
Jag är nyfiken på vart min utbildning och mina erfarenheter från USA kommer ta mig. 
Var kommer jag jobba, vad kommer jag få uppleva? 
 
Nu ska jag somna och sova gott för jag är ledig imorgon! 
 
Jag ville mest säga hej till Er och ge lite livstecken. 
 
"Jo Thomas vi MÅSTE ha hjälm på oss när vi kör 4hjuling". Denna bilden är från vår bröllopsresa till Santorini :)
 
Madelene och Ally 2008!
Hemma hos några av våra bästa vänner, Monika och Jörgen! 
 
 
Lyssna gärna på låten som denna länken leder till.
 
// Thomas
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Thomas, allt låter såå himla härligt! Vi saknar dig dock, men vi kommer utan tvekan att komma och hälsa på i en snar framtid!! :)

Kramaar från carola och niklas!!

2012-10-19 @ 08:51:42
Postat av: Pia

Älskade du! Skönt med ett "tecken"från dig.
På nåt konstigt sätt så känns det som om jag saknar dig mer nu när du är så långt bort geografiskt! Men det är ju helt knäppt egentligen..... Men så är det.

Jag och Alma pratar ofta om Madde, det blir oftast på Almas initiativ. Mycket fina minnen, mkt prat om saker vi aldrig hann göra tillsammans med henne, er. Jag har verkligen lärt mig så mkt genom förlusten av henne, och det vet jag att du vet om.
Men nu är fokus på dig! Är så excited över att du är där du är, att du gör det du vill göra! Heja dig! Ser med iver och spänning fram emot din tid framöver! Du är klok, och det säger ju så många till dig. Hoppas du ser det som nåt positivt. Om jag får slänga till ett ord också så uppfattar jag dig så trygg. Ville bara skriva och peppa, vi fijns här, vi saknar dig. Kan vi inte skypa tillsammans någon dag? Kram kram kram

2012-10-19 @ 09:37:26
URL: http://simonssonscasa.wordpress.com
Postat av: Ida Rosén

Du är en av mina klokaste vänner! Om och om och om påminner du om hur viktigt det är att leva här och nu och ta vara på det som gör mig lycklig så imorgon gifter jag mig med min drömprins och vi önskar så att du hade varit med men vet att du firar med oss in the state. Ha en underbar ledig dag och var rädd om din bonus! ;)
Stor kram från blivande fru Fhager

2012-10-19 @ 16:36:52
Postat av: Caroline Wahlström

En stor kram från oss alla, vi tänker på dig och håller tummarna för dig, du är en fighter och den mest sympatiska och härliga människa man kan tänka sig! Tack för att du delar med dig så frikostigt! <3 <3 <3

2012-10-19 @ 21:51:21
Postat av: Eva Svensson

Hej Thomas!
Jag tänker på dig varje dag. Saknar dig mer än någonsin, det här med avståndet mellan oss, men även tidsskillnaden och att både du och vi har fullt upp gör att det känns komplicerat att nå dig.
På din och Maddes 6 årsdag tänkte jag speciellt på dig.
Jag blir så glad att höra du trivs och har vänt blicken framåt. Du är fantastisk och jag vet du hela tiden är ledd av vår Herre att möta det liv som finns där. Dina ord hjälper mig att gå vidare och jag längtar till att möta dig och ge dig en kram.

2012-10-20 @ 09:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0