Hur länge orkar man?

Som ni har märkt så är jag inte längre supersnabb med att uppdatera min blogg.
Detta beror främst på att jag inte "hinner" med riktigt.
Kanske är det en prioriteringsfråga. Hur länge orkar man hålla på med blogg egentligen?

Hur som  haver så kommer här en lista över rubriker ni kan läsa;
(Jag snodde konceptet från min fru Madelenes blogg, gå in o läs där!)

1. Maddes överaskningsmiddag
2. Tävlingsvinnaren Mikael med fru på middag och spel!
3. Spelning i kristianstad.
4. Övrigt


1. Maddes överaskningsmiddag!
Det var ungefär en vecka sedan jag bloggade. Då skrev jag om en överaskning jag hade på g för madde!
Men när jag hade bloggat klart så visade det sig att madde hade hunnit före och lagat världens godaste överaskningsmiddag till oss! Den bestod av en förrätt, pumpasoppa i fint glas och huvudrätt, hemmagjorda köttbiffar på en bädd av grönsaker och rotfrukt. Grösakerna och rotfrukterna var strimlade och värmda på en plåt i ugnen, och till detta var det goda kryddor och en god dressing som madde hade rört ihop! Det var det godaste jag ätit på väldigt väldigt länge! Madelene är så bra, så påhittig och mysig!
    
Förrätten                               och huvudrätten


2. Mikaels pris!
Som sagt så vann mikael priset för bästa "nästan-rim"! Priset var en middag för två hemma hos mig och madde. Med sig hade han sin trevliga fru Frida! Det bjöds på pumpasoppa och glass med varma bär till efterrätt. Det spelades spel och pratades och lyssnades på musik heeela kvällen lång! Det var trevligt tycker vi! Ni är väldigt välkommna tillbaka när ni vill!
                               
Mikael och Frida glada middagsgäster!       Självklart gratuleras vinnaren med ett fast
                                                                              handslag!

3. Spelning i Kristianstad.
Jag åkte ner till K.stad igår (fredag) för att genomföra ett restaurang-gigg. Trodde jag skulle få 1600:- för det, men när jag väl hade bokat tågbiljetterna för mig och min vän som jag spelade med, så ringde min vän och sa att vi bara får 1400:-, och det var tillsammans! Biljetterna gick på 1200 kr, så det var bara att åka ner och spela tillbaka biljetterna. Men vi gick ju plus 100 kr var iallafall;) Det är ett hårt liv att vara musiker..... Inga mer sådana spelningar tack. Ekonomisk rättvisa skall det vara i branchen, annars e de inte kul!

4. Övrigt.
Här tänkte jag skriva ngt kul, men jag vet inte riktigt. Kan meddela att jag gläds över att Johan palm är ute ur idol äntligen. Men man måste säga att det gamla talesättet: Alla kan SJUNGA och spela har kommit väl till sin rätt. Jag var inne på att köpa en riktigt bra dator idag, på siba i nordstan för de har nyöppningsrea idag (lördag). Den kostar 5.500 kr men vi bestämde oss att vänta med det. Vi vill inte chansa med ekonomin. Vi är så kloka så, men jag längtar ju till jag kan köpa en dator o börja spela in musik själv osv. Men det kanske blir billigt under mellandagsrean igen....hoppas....

Så, nu får ni ha de fint till nästa gång.

Hejhej//thomas


Kommentarer
Postat av: mamma

Det är trevligt att läsa din blogg!!!!

2008-12-03 @ 12:14:23
Postat av: Maria

Det tycker jag åxå! Det va så roligt å tröffa dig idag Tompan. Kommer snart och hälsar på er igen!

2008-12-03 @ 21:20:52
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: MR X

Nu jävlar!

2008-12-08 @ 20:01:18
URL: http://rhodos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0