Sista dagarna innan avfärd..

.. och jag sitter på en konferensanläggning utanför stockholm. 
 
Sitter ensam i loungen, ute skiner solen och här inne är det svalt och skönt. Om jag druckit kaffe kunde jag tagit mig en kopp. Jag väntar på min vän Lotta. 
 
Lotta är en i gänget på Wiström Coaching. Det är ett företag som sysslar med att få människor att ta tillvara på sina liv. Att få människor att leva sina bästa liv. Inte genom att göra saker åt människorna som kommer som deltagare till deras föredrag, utan genom att utmana de som får lyssna till dem. Utmana till att se sig själv och sitt liv för vad det är. 
 
Man kan kanske tänka olika om detta. 
Jag tänker såhär:
Att se Mitt liv genom Mina egna ögon, och inte genom andras ögon. 
Att leva Mitt liv, inte mina föräldrars liv, mina syskons liv, samhällets eller medias liv.
Att ta ansvar för MItt liv. Jag vill inte gömma mig bakom skynken eller ta steg tillbaka.
Jag vill känna att allt jag gör, det gör jag för att JAG vill det, och JAG tar ansvar för det, både tillvägagångssätt och resultat/konsekvenser.
Jag vill känna att jag kan stå bakom mig själv i varje situation. 
Min förra chef sa ibland: Om du vet att det du nu gör skulle stå i tidningen imorgon, skulle du bli stolt av att läsa det då?
 
Under de senaste 3 åren har jag fått så mycket hjälp att förstå detta. 
Jag har fått verktygen för att kunna hantera detta. 
Jag har gamla vänner och vunnit nya vänner som stöttar i detta.
 
Jag brukar säga när folk frågar var jag tänker mig hamna i framtiden, eller vad jag ska ta vägen:
Jag vet inte idag, men jag är övertygad om att jag kommer vara precis där jag VILL vara just då!
 
Detta för mig handlar inte om att vara oansvarig och vara en glidare.
Det handlar om en trygghet.
Jag kommer inte slösa min tid, den är dyrbar och jag kan aldrig få mer av den än stunden jag har just nu! 
Jag litar på mig själv att jag tar mig dit jag vill, gör det jag brinner för. 
 
                      
Lev nu!
 
Imorgon får jag ytterligare en möjlighet att dela med mig av det som ligger mig närmast om hjärtat:
Min och Madelenes resa. Våra erfarenheter tillsammans. Få dela min uppskattning för livet.
Varför välja att leva när det jag levde för togs ifrån mig? -Betänk alternativet. 
Min åsikt är att livet är invecklat. Jag kan inte bara välja att livet är solsken alla dagar, för det kommer aldrig att hända. Men jag kan välja att tänka på och fantisera om solskenet under de regninga dagarna. Hoppas ni hängde med på den bilden :)
 
Kloka ord av Steve Jobs.
 
 
Hoppas du som läst känner en uppmuntran i att ta vara på ditt liv, och det/dem som berikar livet för dig! 
Och hur du berikar din tillvaro! Du är en fantastisk människa, det finns bara en av dig! 
Lev Ditt liv, alla andras är upptagna! 
 
//Thomas
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina Mustonen

Du är fantastisk, Thomas!
Får tårar i ögonen, när jag läser dina inlägg! Du är så klok o jag känner att jag blir bättre o bättre på att njuta av livet här o nu ;-)
Önskar dig all lycka i glädje i USA <3
Massor av kramar
Carina

2012-08-14 @ 16:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0